E-posta pazarlaması, firmaların ürün ve hizmetlerini elektronik iletiler yoluyla tanıtmasını sağlayan kampanya türüdür. İlgili türden çalışmalar, hem B2B (işletmeden işletmeye) hem de B2C (işletmeden müşteriye) satış süreçlerinde potansiyellere ulaşma noktasında avantaj sunar. Aynı zamanda mevcut müşteri ve iş ortaklarıyla bağların canlı tutulmasına imkân tanır. Bu bakımdan çok yönlü ve güçlü bir iletişim kanalı işlevine sahiptir.
E-Posta Pazarlaması Nedir?
Email marketing; kampanya, ürün, hizmet ve firma tanıtımı gibi çalışmalarda tercih edilen bir pazarlama yöntemidir. Firmalar, potansiyel ve mevcut müşterilerine dönüşüm odaklı iletiler göndererek satış bağlamında avantaj elde edebilirler. Aynı zamanda marka bilinirliği hususunda rakiplerinin önüne geçmiş olurlar. Uzun vadede e-posta bülteni gibi seçenekleri değerlendirerek müşterilerini güncellemelerden haberdat etmeleri mümkündür.
E-posta pazarlama örnekleri, promosyon duyurularından haftalık bültenlere kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Promosyon ve paket tanıtımları, toplu satışlarda sunulan imkânları tanıtmak adına hem mevcut hem de potansiyel müşterilere sunulabilir. Bülten içerikleri ise halihazırda firmayla bağı bulunan kişi veya kuruluşlara sektör hakkındaki güncellemeleri iletme imkânı sağlar. Bunun yanı sıra hizmet skalası hakkındaki duyuruları paylaşma şansı tanır.
E-Posta Pazarlaması Neden Önemlidir?
Şirketlerin farklı satış modelleri aracılığıyla potansiyel müşterilere ulaşması ve kalıcı kazanımlar elde etmesi oldukça önemlidir. Bu noktada iletişim kanallarını çeşitli ve çok yönlü biçimde kullanmak gerekir. Farklı modelleri ve ihtiyaçları karşılayan e-posta pazarlaması, bağlantıları daimi kılma noktasında güçlü bir seçenek konumundadır. Bu nedenle başta dijital hizmet ve ürün sağlayıcıları olmak üzere her alanda email marketing çalışmalarına başvurulur.
E-Posta Pazarlamasının Avantajları
Elektronik posta yoluyla yapılan pazarlama çalışmaları, satış ve bilinirlik bakımından avantajlıdır. Bununla birlikte sundukları olanakların geniş bir skalaya yayılması bakımından sadakat gibi hususlarda da etkili bir yapıya sahiptirler. Ayrıca işletmeyle bağı olan kimselere çeşitli bilgiler sağlanmasına da destek olurlar. Sunulan diğer e-posta pazarlama kazanımları ise şu şekildedir:
- Potansiyel marka ve son tüketicilere ulaşma imkanı sunar. Aynı zamanda hedef alıcıların işletmeyi yakından tanımasına yardımcı olur.
- Mevcut iş ortakları ve müşteriler ile olan iletişim canlı tutulmasına imkan tanır. Böylece sadakati güvence altına alarak uzun vadeli kazanç avantajı sağlar.
- Haber ve içgörü bazlı e-posta bültenleri ile işletmenin alansal yetkinliğini ve güncelliğini müşterilere göstermek mümkün olur.
- Yönlendirmeler yardımıyla kurumsal internet sitesi ve sosyal medya hesaplarının trafiği güçlendirilebilir.
Yukarıda yer alan olanaklar sayesinde firmanın köklü bir iletişim kanalı aracılığıyla kazanımlar elde etmesi mümkün hale gelir.
E-Posta Pazarlama Modelleri
Kurumsal e-posta pazarlama modelleri arasında firmaların çalışmaları için sunulan çeşitli seçenekler bulunur. İlgili yöntemler; müşteri kazanımı, sadakatin sağlanması ve satış artırımı gibi avantajlar sağlar. Bu noktada firmaların metot bazlı olanakları yakından tanıması oldukça önemlidir. Başlıca email reklam modelleri ve içerik detayları ise aşağıdaki gibidir:
Cold Email
Cold email, markanızın daha önce görüşme yürütmediği potansiyellerle bağlantı kurmaya çalıştığı ileti yoludur. İlgili türden gönderimler, firmanın hizmet ve ürünlerini tanıttığı içerikleri kapsam altına alır. Aynı zamanda ileti içerisinde alıcının ihtiyaç duyabileceği çözümlere yönelik özelleştirilmiş bilgiler bulunur. E-posta akışında potansiyel gereksinimler, sunulan çözümler ve yönlendirici çağrılar yer almalıdır.
Kampanya İletileri
Kampanya iletileri, halihazırda firmayla iletişimi bulunan müşterilerin veya adayların yararlanabileceği promosyonları bildirmek amacıyla gönderilir. Gönderi içeriğinde sektörel özel günlere veya firma bazlı indirimlere dair detaylar yer alır. Yönlendirici ve dönüşüm odaklı bir anlatımın tercih edilmesi oldukça önemlidir.
E-Posta Bültenleri
E-posta bültenleri, markanın müşteri veritabanında yer alan işletme ve kişiler ile olan görüşmeleri canlı tutmayı hedefler. İşletme, alıcıların rızası dahilinde topladığı elektronik posta adreslerine belirli periyotlar dahilinde haber ve güncelleme iletileri gönderir. İlgili türden içerikler, haftalık veya aylık olarak planlanabilir yapıdadır. Detay bakımından sektörel içgörüler, marka duyuruları, alana dair haberler gibi unsurları içerebilirler.
Ücretli Reklam E-Postaları
Ücretli e-posta reklamları, çeşitli email servis sağlayıcılarının tanıtım opsiyonlarını kapsar. Gmail, Outlook ve Yahoo gibi sistemlerin sunduğu imkân, kullanıcıların gelen kutusuna eklenen reklam iletilerinden meydana gelir. Hedef kitle seçimi ve özelleştirilebilir reklam tercihleri sayesinde doğrudan hedef kitleye ulaşma şansı tanırlar. Kampanya ve marka tanıtım süreçleri için kullanıma uygundurlar.
E-Posta Pazarlamasında Önemli Hususlar
Email marketing süreçlerinde başarılı sonuçlar elde etmek için çeşitli içeriksel ve teknik detaylara dikkat etmek gerekir. Bu noktada iletilere ilişkin önemli unsurları yakından tanımak avantaj sağlar. Başlıca e-posta pazarlama tüyoları ve içerikleri ise şu şekildedir:
- Süreç esnasında kullanılan gönderim adresinin uzantısı markanın alan adı olmalıdır. Bu sayede profesyonel bir imaj çizilir.
- Kampanyaların devamlılığını sağlamak için toplu gönderim ve listleme özellikleri sunan e-posta pazarlama otomasyonları kullanılmalıdır.
- Email gönderimi yapılan adreslerin toplanması ve korunması süreçleri, yasal düzenlemeler dahilinde takip edilmelidir.
- İletiler, içerik bakımından markanın vizyonuyla uyumlu yapıda olmalıdır. Bununla birlikte hedef kitlenin nitelikleri de göz önünde bulundurulmalıdır.
- Gönderimlerin görseller ve kolay erişim düğmeleriyle desteklenmesi oldukça önemlidir. Böylece iletişim kanalının sunduğu avantajlar etkili biçimde değerlendirilir.
- Paylaşımlarda kullanılan başlıklar, en fazla 40 karakter içermeli ve dikkat çekici bir yapıya sahip olmalıdır.
Tüm bunlarla birlikte cold email türünden çalışmalarda özelleştirilmiş bilgilerle hareket etmek önemli bir yere sahiptir.
E-Posta Pazarlama İçeriği Nasıl Hazırlanır?
E-posta pazarlama içeriği hazırlamanın ilk adımı tanıtılacak ürün, hizmet veya kampanyanın net biçimde belirlenmesi gerekir. Bu noktada alıcının gereksinimleriyle sunulan çözümler de etkili bir şekilde analiz edilmelidir. Hemen ardından giriş-gelişme-sonuç alanlarından oluşan ve CTA cümleleriyle desteklenen kurumsal bir metin hazırlanması beklenir. Süreç esnasında kreatif yazım tekniklerinden faydalanılabilir.
Elektronik posta pazarlamasında etkili sonuçlar almak için profesyonel metin ve görsel içeriklerinin kullanımına önem verilmelidir. Dolayısıyla başarılı sonuçlar elde etmek amacıyla alanda uzman isimlerle çalışma yürütmek avantajlı konumdadır. Kurumsal içerik çözümleriyle öne çıkan Sentaks Dijital, markanızın e-posta pazarlama süreçlerine yönelik kapsamlı hizmet sunar. İlgili türden çalışmalarınızda destek almak için e-posta veya telefon araması yoluyla iletişime geçebilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
E-posta reklamcılığı nedir?
E-posta reklamcılığı; bülten içerikleri, kampanya tanıtımları ve cold email gibi çeşitli pazarlama yöntemlerini bir araya getiren alandır. Markalar, elektronik posta reklamları ile dönüşüm oranını artırırken müşteri sadakatini güçlendirebilirler.
Toplu mailing nasıl yapılır?
Toplu mailing yapmak için e-posta gönderim ekranında alıcı kısmına tüm adresleri toplu biçimde girmek gerekir. Alıcıların diğerlerini görmesini engellemek içinse çeşitli mailing araçlarından veya BCC gibi gönderim özelliklerinden faydalanmak etkili seçeneklerdir.
Kurumsal e-posta nasıl alınır?
“Kurumsal e-posta nasıl alınır?” sorusuna; markanın özelleştirilmiş alan adına bağlı mail yazılımlarıyla oluşturmak mümkündür, yanıtı verilebilir. Firmalar, email hizmetleri için anlaşmalı oldukları hosting sağlayıcısıyla iletişime geçebilirler. Bunun yanı sıra Google tarafından sunulan Business modeli gibi opsiyonlar da etkili bir tercih konumundadır.
Mail template nasıl yapılır?
Mail şablonu oluşturmak için e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılan “template” araçları kullanılabilir. Bu noktada öne çıkan araç sağlayıcıları arasındaki Brevo ve Mailchimp gibi opsiyonlar avantajlı konumdadır. İlgili yazılımlar aracılığıyla farklı kampanyalara yönelik şablon hazırlamak mümkündür.